Nokturnia to miasto w Królestwie Mroku. Znajdziecie tu między innymi Nawiedzone Domy, Rozklekotane Osiedle, Skamieniałe Drzewo, Które Wygląda Jak Jednorożec, Akademię Katakumb oraz Kiełkowy Dwór.

W Kiełkowym Dworze mieszka dziesięcioletnia Amelka, córka hrabiego Draka Kła Trzeciego, pasjonata krzyżówek i hawajskich koszul, oraz hrabiny Frywolity, wampirzycy z niezwykłym upodobaniem do luster i perfum Dolce&Grobana. Familia wampirów ma swoją rodzinną tradycję: to coroczny Bal Barbarzyńców, którego nie znosi Amelka, ponieważ biorą w nim udział jedynie dorośli („W rodzinie Kłów dzieciństwo składało się z niezliczonych lekcji wampirzej etykiety, nauki tkania pajęczyn i niekończących się przygotowań do kolejnego Balu Barbarzyńców”). Tegoroczny bal będzie jednak wyjątkowy, ponieważ po raz pierwszy od dawna zaszczyci go swą obecnością sam król Vladimir wraz z synem, księciem Tadżinem. Młody (i wyjątkowo malutki) następca tronu w ramach programu królewskiej edukacji trafia też do Akademii Katakumb, gdzie szybko daje się poznać jako wyjątkowo rozpuszczony bachor, nadużywający swoich przywilejów. Pod wpływem kaprysu zabiera Amelce Dyńkę, jej ukochaną pupilkę. Zrozpaczona Amelka, wspierana przez lojalnych przyjaciół, organizuje misję ratunkową…

„Amelka Kieł i Bal Barbarzyńców” to typowa spooky story, przekręcająca znane elementy naszego świata na halloweenową modłę. Znajdziemy tu więc mecze w gałkę oczną, program „Trumienne rewolucje”, śmierćfony, katafalki zamiast szkolnych ławek i całą masę obrzydliwych posiłków i napojów, wśród których prym wiedzie świeżo wyciskany sok spod pachy. Nokturnijczycy żyją w lęku przed stworzeniami z Królestwa Światła, a bardziej od jednorożców boją się jedynie brokatu. Podziały między jasną a ciemną stroną pogłębiane są jeszcze przez stereotypowe, niepoparte faktami opinie („Te stworzonka są na pozór milutkie, łaszą się, przytulają, a potem ni stąd, ni zowąd… potrafią wydrapać oczy i je ZJEŚĆ!”). W spolaryzowanym świecie, pełnym wzajemnych uprzedzeń, tylko dzieci potrafią wyjść poza obowiązujący schemat myślenia i zainicjować zmiany. Mądre przesłanie czyni z tej halloweenowej historii pozycję wartą polecenia.